top of page

Najdraže knjige naših profesora

Povodom Mjeseca hrvatske knjige, koji se obilježava od 15. listopada do 15. studenog, odlučili smo intervjuirati profesore i knjižničarke naše škole. Postavili smo im jedno kratko, ali zanimljivo pitanje: "Koja Vam je najdraža knjiga i zašto?”

Oni koji su bili raspoloženi za razgovor, dali su nam interesantne i raznolike odgovore.


prof. Sanja Mušec

Kao najdražu knjigu definitivno bih izabrala Kome zvono zvoni Ernesta Hemingwaya. To mi je najdraža knjiga jer govori o besmislu rata te o tome kako stvari mogu krenuti u lošem smjeru kad se ljudi ne ponašaju kao individualna bića već kao masa.


knjižničarka i prof. Branka Janković Kursar

Teško mi je izdvojiti samo jednu kao najdražu knjigu jer ih ima puno više od jedne, ovisno o žanru, temi, vrsti. Zato me radije pitajte koju sam posljednju, a dobru, knjigu pročitala. Upravo prije nekoliko dana pročitala sam knjigu Jessice Knoll Najsretnija djevojka na svijetu i pogledala prema knjizi snimljen film Luckiest Girl Alive. Knjiga me osvojila, film nije razočarao. Možda je do toga što sam prije pročitala knjigu. Knjiga je, priznala je autorica, autobiografska, a govori o dvadesetosmogodišnjakinji koja bi, po svemu, trebala biti sretna. Uspješna je urednica časopisa, ima najskuplji zaručnički prsten i najzgodnijeg, najbogatijeg dečka u New Yorku za kojega se za šest tjedana udaje. Zašto je onda nesretna, zašto se osjeća bezvrijedno, s poremećajem prehrane, bez mrvice samopoštovanja, zašto istinski mrzi sebe i vlastitu majku? Zašto o strašnoj traumi s kojom se suočila kad je imala 14 godina nije mogla govoriti ni roditeljima ni školskom psihologu? Možda zato što je mislila da je za sve sama kriva. Možda i zato što je znala da je majci bitnije „što će drugi misliti“ nego osjećaji njezine kćeri. Knjiga i film su, vjerojatno, preteški za djecu. Ali su zato za preporuku roditeljima.


knjižničarka Valentina Namesnik

Imam previše dragih knjiga da bih izdvojla onu koju najviše volim, no mogu vam reći koja mi je najdraža među lektirama. Za niže razrede to je knjiga Čudnovate zgode Šegrta Hlapića, a za više Mali princ. Izabrala sam baš ta djela jer imaju jako lijepe poruke koje nas prate cijeli život i uvijek podsjećaju na ono važno u životu.


prof. Tanja Surjan Zrnc

Najdraža knjiga mi je Idiot F. M. Dostojevskog zbog psihologije likova.


prof. Tamara Bosnar Musija

Najdraža knjiga mi je Isijavanje Stephena Kinga zato što volim horor, a radnja je napeta kroz cijelu knjigu.


s. Jelena Lončar

Volim čitati Bibliju, a najdraža knjiga u njoj su mi psalmi, koje svakodnevno molim.



prof. Ana Bunčić

Nemam jednu najdražu knjigu, već nekoliko i taj popis neprestano proširujem. Izdvojila bih roman Koža talijanskog književnika Curzia Malapartea. Roman tematizira strahote drugog svjetskog rata, a radnja je smještena u Napulju, fascinantnom gradu, koji zapravo i sam postaje lik romana. Autor je stvorio nevjerojatnu atmosferu miješajući stvarno i nestvarno, dobro i zlo, smrt i život.

Spomenula bih i jednog od svojih najdražih pisaca. To je Sergej Dovlatov, genij. Pisao je autobiografske priče u doba Sovjetskog Saveza. Zašto ga treba čitati? Zato što je svojim kratkim, jednostavnim, duhovitim i naizgled banalnim rečenicama, uspio opisati svu kompleksnost i dubinu života.


Korina Gluhak, Gabriela Grobenski, Klara Mrkonjić i Marta Ramljak


bottom of page