top of page

Najjednostavnije je raditi s djecom

S novom školskom godinom dobili smo i novog ravnatelja - profesora povijesti Antu Smolju. Pričekali smo da prođe nekoliko mjeseci prilagodbe na novom radnom mjestu, a potom smo ga intervjuirali u njegovom uredu, gdje nas je ljubazno ugostio te strpljivo i detaljno odgovarao na naša pitanja.


Što Vas je potaknulo da se kandidirate za ravnatelja?

Vjerovao sam da bih, s obzirom na radno iskustvo i dob, mogao biti ravnatelj. Htio sam sebe iskušati, to mi je bila neka vrsta izazova.


Kakve su bile reakcije okoline kad ste postali ravnatelj?

Moja najuža obitelj nije bila oduševljena. Navikli su da sam puno više njima na usluzi, a sad sam uglavnom u školi. Šira okolina je to doživljavala na osoban način. Nisam to previše propitkivao.


Što je najizazovnije u ovom periodu prilagođavanja?

Jako puno različitih poslova - organizacija rada, razni popravci u školi, kontakti s roditeljima, učenicima i ostalim kolegama. Vrlo je zahtjevno, neprestano stižu mailovi s novim uputama, mnogo je administracije, tablica podataka o učenicima… Dakle, zaista puno posla.


Koje su pozitivne, a koje negativne strane ovog posla?

Pozitivna je određena sigurnost, ambijent te relativno estetski i funkcionalno lijepo mjesto. Učenici su nešto najbolje što čovjek može vidjeti na radnom mjestu. Najlakše i najjednostavnije je raditi s djecom. Dok obilazim školu, uvijek me razveseli vaš osmijeh, od onih najmanjih pa do vas starijih. Negativno je to što nisu svi dobronamjerni, u komunikaciji su oštri i grubi. Svakodnevna zabrinutost, pitanje hoće li sve biti uredu te bojazan da netko ne nastrada također su dio negativne strane. U to spada i nemogućnost da se odmah sve napravi i uredi. Sve bih u školi preuredio, ali za to treba puno novaca, vremena i strpljenja.


Kako izgleda Vaš radni dan?

Počinje u 7:30 i traje do 16 sati. Moj radni dan dosta je intenzivan i obuhvaća razne aktivnosti neophodne za funkcioniranje i nadzor zbivanja u cijeloj našoj školi. Ujutro, na početku radnog dana, dogovaram s tajnicom obaveze koje me čekaju. To uključuje pisanje službenih dopisa, plaćanje računa škole, nabavke potrebnih stvari za nastavne aktivnosti i školsku kuhinju. Uključen sam i u kontrolu e-dnevnika, urednosti školskih prostorija i školske kuhinje. Svakog dana izdvojim dio vremena za šetnju školskim hodnicima i susrete s djecom i djelatnicima. Iz razgovora s njima dobivam važne informacije o događanjima u školi i svemu što je potrebno poboljšati.


Što je zahtjevnije - biti profesor ili ravnatelj?

Puno je zahtjevnije biti ravnatelj. Kao profesor bio sam odgovoran samo za aktivnosti u svom razredu prema propisanim pravilnicima škole, a na radnom mjestu ravnatelja uključen sam u sve aktivnosti u školi i moram osigurati njeno funkcioniranje u svim područjima.


Nedostaje li Vam posao nastavnika i ako da, što točno?

Ponekad mi nedostaje posao nastavnika jer je to područje za koje sam se obrazovao i stjecao iskustva. Rad u učionici mi je bio baš drag i jako sam uživao raditi s djecom. No isto tako, posao ravnatelja mi je bio izazov, želim ispitati svoje mogućnosti i vjerujem da ću puno naučiti i dati školi na ovom radnom mjestu.


Što planirate promijeniti u školi?

Htio bih puno toga promijeniti. U prvom redu to će svakako biti uređenje školskog dvorišta (promjena podloge dječjeg i rukometnog igrališta, zamjena golova). U planu je i poboljšanje opreme u učionicama za lakše provođenje nastave, promjena oštećenih zastora. Imam dosta planova i raditi ću na poboljšanjima gdje se pokaže potrebnim, u skladu sa mogućnostima.


Što mislite o obrazovnom sustavu u Hrvatskoj?

Ja mislim da je u redu. Često se u medijima piše i govori da nešto ne valja. Ima puno

toga što je vrijedno i dobro. Treba se samo još malo podignuti na jednu višu razinu. Ulaganja na svim razinama vlasti idu u smjeru poboljšanja sustava. Hrvatske škole su dobra i kvalitetna mjesta. Naši ljudi kad završe školovanje, vrlo lako i brzo pronađu posao, ako žele bilo gdje u svijetu. Naši učenici ostvaruju dobre rezultate; napreduju i razvijaju se.


Kako se opuštate, odnosno provodite svoje slobodne vrijeme?

Šetam ili se družim s prijateljima. Volim igrati nogomet, igram ga dvaput tjedno. S obitelji idem u kino, kazališta, na koncerte. Obožavam filmove, posebno dokumentarne. Volim se družiti s ljudima, društven sam.


Kakve planove imate za zimske praznike?

Baš i ne neke glamurozne jer ću dolaziti u školu. Za ove blagdane bit ću s obitelji, a ostale dane u školi. Možda organiziram kakav kratki izlet s prijateljima.



Korina Gluhak, Gabriela Grobenski, Klara Mrkonjić, Marta Ramljak



bottom of page