top of page

Najviše volim rad s učenicima

Razgovarala sam s Katarinom Posavec, pedagoginjom naše škole, i doznala kako izgleda posao pedagoga u jednoj od većih osnovnih škola u Hrvatskoj.


Koji ste fakultet završili i kako ste se odlučili za ovaj posao?


Završila sam dvopredmetni studij filozofije i pedagogije na Filozofskom fakultetu u Zadru. To mi nije oduvijek bila želja, prvo sam htjela biti socijalni radnik. Moji su roditelji smatrali da bi to bilo preteško za mene, emocionalno iscrpljujuće. Predložili su mi da godinu dana idem na bilo koji fakultet i rekli da ako se ne predomislim i ako još uvijek budem željela biti socijalni radnik, da će prihvatiti moju odluku. Nasumice sam odabrala filozofiju i pedagogiju i zapravo shvatila da je to ono čime se želim baviti.


Opišite nam što radite kada dođete na svoje radno mjesto. Koje Vam je radno vrijeme?


Radno vrijeme pedagoga u školi je šest sati. Radim od osam do dva i jedan dan u tjednu sam popodne, od pola dvanaest do pola šest. Svoj posao dijelim na rad s učenicima, s roditeljima, s učiteljima i na posjete nastavi. Također, održavam tematske radionice za učenike.


Radite li i kod kuće ili svoj posao ostavljate u školi?


Naša je škola velika i ne stignem sve napraviti ovdje stoga pripreme pišem kod kuće.


Budući da mnogi ne razlikuju posao pedagoga i psihologa, možete li navesti neke sličnosti i razlike tih dvaju poslova?


Ovi poslovi se u dosta stvari nadopunjuju. Na primjer, ono što psiholog smije raditi, a pedagog ne, jesu testovi inteligencije. Ja imam druge testove koje provodim u razredu s učiteljima i učenicima. Zatim uspoređujem svoje testove s testovima psihologa.


Koji Vam je najdraži dio ovoga posla?


Rad s učenicima. Mislim da su učenici oni kojima možemo najviše pomoći. Moj posao je da s djecom razgovaram i da im pomognem shvatiti u čemu je problem te da ih navedem da sami pronađu način na koji mogu to popraviti. Osjećam se sretno i zadovoljno kada vidim da je dijete vidjelo gdje je pogriješilo i da je spremno preuzeti odgovornost za učinjeno.


Nika Čančar (8. E)

bottom of page