top of page

Svjetski dan učitelja

UNESCO je 5. listopada proglasio Svjetskim danom učitelja, a obilježava se od 1994. godine u čast svim obrazovnim radnicima kako bi se podsjetilo na njihovu važnost u društvu.

Tim povodom razgovarali smo s nekim od naših profesora i saznali zašto su odabrali rad u školi te koje su prednosti i nedostaci njihovog posla.


  • Što Vas je navelo da postanete profesor?


Marija Vujica, prof. kemije:


Oduvijek sam voljela prirodu i životinje, a kako je biologija vrlo povezana s kemijom, to me dovelo ovamo. Još jedan poticaj bila je moja mama, koja je kemičarka.


Miroslav Cvitko, prof. informatike:


Učitelj sam postao „slučajno“. Po završetku srednje škole nisam htio ići na fakultet, bilo mi je dosta škole i učenja, htio sam ići raditi. Zbog pritiska okoline, prijavio sam se na dva fakulteta samo zato da mi nitko ne može reći da nisam pokušao, iz inata, svima sam htio dokazati da to nije za mene. Kada sam došao na Učiteljski fakultet i započeo proces upisa (prijavu, prijemni ispit, intervju, upis), jako su mi se svidjeli okruženje i atmosfera pa sam odlučio krenuti na predavanja i vidjeti kako će to sve izgledati. Kad su počela predavanja, bio sam iznenađen dinamikom, raznolikošću, atmosferom, ali ponajviše društvom koje sam tamo zatekao - tada sam znao da želim nastaviti studirati i tako sam postao učitelj.


Marica Antić, prof. tehničke kulture:


Oduvijek sam željela raditi s mladima, poučavati, družiti se s njima.


Petra Budiselić Gržan, prof. likovne kulture:


Na Akademiji likovnih umjetnosti završila sam smjer za profesora likovnog. Po preporuci svojih profesora, ali i na praksi shvatila sam da mi komunikacija te iskrenost s djecom idu jako dobro. Zaključila sam da sam prema njima otvorena, kakvi umjetnici prema djeci najčešće i jesu, te da je zbog toga to pravi posao za mene.


  • Navedite jednu pozitivnu i jednu negativnu stranu svog posla.


Marija Vujica, prof. kemije:


Dobro je to što volim prenositi znanje, a loše je što su novije generacije vrlo nestrpljive.


Miroslav Cvitko, prof. informatike:


Pozitivna strana mog posla je to što sam našao zanimanje koje zaista volim raditi i uživam u njemu pa mi to pomaže da lakše prebrodim teške trenutke, a u dobrim trenucima uživam.

Loša je strana uz, a to će vam reći svaki nastavnik, administraciju i papirologiju, osjećaj da neki učenik prolazi kroz teško razdoblje ili traumatični događaj, a ti mu ne možeš pomoći koliko bi htio.

Marica Antić, prof. tehničke kulture:


Pozitivno je to što se družim s mladima, pokušavam im pomoći u svakoj situaciji. Negativan dio posla je suradnja s jednim dijelom roditelja.


Petra Budiselić, prof. likovne kulture:


U nastavi s djecom osjećam se mlado jer je u mom predmetu učenike lako pridobiti na komunikaciju i otvorenost. Putem kreativnosti surađujemo najbolje što možemo pa osjećam kao da nema velike razlike u godinama među nama. Tako vas mogu upoznati kao cjelovite osobe, a ne površno.

Ocjenjivanje je uvijek bio težak dio mog posla jer znam da sam jednim dijelom odgovorna za budućnost svojih učenika. Također, veliko uplitanje i utjecaj roditelja na naš nastavni proces nije u redu.


Redakcija Shalabahtera


bottom of page