top of page

Voli me, ne voli me


Kuc, kuc! Tko nam to kuca na vrata? Jeste li pogodili? Nema veze ako niste. Odat ću vam tajnu. Pred vratima je dugo iščekivani dan, Dan zaljubljenih. Postoji više priča i legendi o tom posebnom danu, a ja ću vam ispričati tek neke od njih.


Prema jednoj legendi, vjeruje se da je rimski car Klaudije zabranio svojim vojnicima da se žene jer je mislio da će ih to ometati u borbi. Svećeniku Valentinu to se nije svidjelo te je, unatoč zabrani, vršio obrede vjenčanja. Bolje rečeno, žrtvovao se za brak i ljubav drugih. Car je saznao što radi te ga je dao pogubiti 14. veljače. Ubrzo nakon toga Valentina su proglasili svecem, a kasnije, tijekom povijesti, iznimno su ga štovali zbog žrtvovanja svog života radi ljubavi.


U jednoj drugoj legendi ptice se počinju pariti 14. veljače pa se zato na taj dan šalju ljubavna pisma. No, dosta povijesti.

Zanimljivo je također koliko ljubavnih običaja ima. Ja se, naprimjer, koristim jednom tratinčicom. Voli me, ne voli me… Kad uzmem jednu laticu, voli me, kad otrgnem drugu, ne voli me! Nikada neću znati koja je prava. Ah, ta ljubav! Baš je zbrkana!


Za kraj pročitate što su o ljubavi rekle neke poznate osobe:


Ljubav, ljubav, to je duša genija. – Wolfgang Amadeus Mozart

Dodirom ljubavi, svatko postaje pjesnik. – Platon

Mudra djevojka ljubi, ali ne voli, sluša, ali ne vjeruje, odlazi prije nego što je ostave. – Marilyn Monroe

Istinska ljubav vrijedna je svake žrtve. – Madonna

Ako ljubiš, nitko ti ne može ništa. – Cezar


Gabriela Grobenski, 6. c


http://m.pogled.ba/clanak/danas-se-slavi-valentinovo-dan-zaljubljenih/188631


bottom of page